Pardavimai

Kas yra efektyvūs pardavimai ir kaip sėkmingai parduoti

pardavimai
Jeigu jau esate šiame puslapyje, turbūt aiškinti Jums, kas yra pardavimai, neverta. Jūs esate savo srities profesionalai ar bent jau dirbantys pardavimuose ir atėję čia tam, kad pagilinti savo žinias pardavimuose. Tačiau užbėgant įvykiams už akių ir žinant, kad dalis čia besilankančių asmenų, galbūt, ir ieško žodžio „pardavimai“ apibrėžimo, galima paminėti, jog pardavimai – tai prekės ar paslaugos iškeitimas į piniginį vienetą abiem pusėms palankiomis sąlygomis. Pardavimai skaidomi į daug skirtingų kategorijų. Jie gali būti:
  • B2B (verslas-verslui), B2C (verslas-vartotojui), B2G (verslas-vyriausybei), C2B (vartotojas-verslui), C2C (vartotojas-vartotojui), C2G (vartotojas-vyriausybei), G2B (vyriausybė-verslui), G2C (vyriausybė-vartotojui), G2G (vyriausybė-vyriausybei);
  •  Produktų/prekių pardavimai, paslaugų pardavimai;
  • Pardavimai telefonu, pardavimai susitikimų metu, pardavimai internetu, telemarketingas;
  • Didelių kontraktų pardavimai (nekilnojamas turtas, prabangus kilnojamas turtas, vertybiniai popieriai, technologiniai sprendimai ir pan.) bei mažų kontraktų pardavimai (draudimo paslaugos, reklaminiai skelbimai ir pan.);
  • Ilgo proceso pardavimai, trumpo proceso pardavimai;
  • Pardavimai vyrams, pardavimai moterims.
Pardavimai gali būti skaidomi ir kitaip – pagal segmentus, apyvartas, regionus ir t.t. Kiekvienas pardavimas, kiekviena rinka, kiekvienas produktas ar paslauga turi savo specifiką, todėl kiekvienu atveju parduodant kažką tam tikra dalis taisyklių galioja visiems pardavimams, o tam tikra dalis yra specifinė.
Pavyzdžiui, nerekomenduojama bandyti parduoti didelių užsakymų naujiems klientams telemarketingo būdu arba telefonu, nes tai būtų tik laiko gaišimas. Taipogi nerekomenduojama važiuoti į susitikimus ir pardavinėti mažomis sumomis, nes taip irgi būtų gaištamas laikas, kadangi per dieną, idealiu atveju, galima turėti kelis susitikimus su klientais, o telefonu galima pakalbėti su keliolika kartų daugiau klientų nei susitikimo metu per tą patį laikotarpį.
Parduodant paslaugą verslui, labai svarbu yra asmuo, kuris parduoda, nes paslauga yra neapčiuopiamas daiktas, todėl potencialus klientas pirkdamas paslaugą, iš tikrųjų perka istoriją, problemos sprendimą bei žmogų, kuris atstovauja tą paslaugą. Nusipirkęs paslaugą įsitikina, ar jo sprendimas pirkti ją buvo teisingas ar ne. Ir atvirkščiai, parduodant daiktą, viena lengviausių taktikų – leisti tą daiktą išbandyti, palaikyti rankose, paliesti, pajausti (idealiu atveju atlikti visus penkių pojūčių teorijos elementus parduodant vien tam, kad vartotojas prieš nusipirkdamas prekę būtų maksimaliai įtrauktas į norą ją pirkti). Skiriasi netgi pardavimų taktikos vyrams ir moterims. Vyrams reikia aiškumo, konkretumo, moterims- dėmesio, įvairių alternatyvių sprendimų ir pan., nes dažniausiai moterys prieš pirkdamos nebūna apsisprendusios ir jos tiesiog renkasi, o vyrai jau turi aiškią nuomonę ir poreikį, tad jiems parduoti prekę ar paslaugą rekomenduotina kiek kitaip.
Pardavimai gali būti segmentuojami labai skirtingai. Visų įmanomų segmentų čia nepateikiame, nes tai jau giluminės analizės su konkrečiais sprendimais ir siūlymais, kaip pagerinti pardavimus.
Jeigu krenta Jūsų įmonės rezultatai ar jaučiate, kad Jūsų įmonei ar Jums reikalinga pagalba ar mokymai produktų/paslaugų pardavimuose, susisiekite su mumis ir mes pasiūlysime reikiamus sprendimus.
Top